Projekter
Fiskene i havet: tilegne sig nye ord og tale om fisk, farver og forurening.
Fastelavn i gamle dage: Genopleve fastelavn fra gamle dage og derudfra skabe mange spændende aktiviteter.
Sproggrupper: målet er at børnene i et trygt forum tilegner sig et godt sprog og en viden om sproget. Der øves nye ord og udtalen styrkes.
Shanes Verden: gennem arbejdet med alt fra mælkekarton til wcruller stimulerer vi børnenes kreativitet og vi udvikler børnenes fantasi og viser dem at alle ting kan bruges kreativt.
Idræt/kroppen/Jeg ét: arbejdet med kroppen gennem idræt. Ligeledes snakker vi om den personlige hygiejne og at holde styr på sine ting.
Værkstedsdag: at arbejde kreativt med forskellige emner
Fugle om vinteren: Lave foderbræt, se på fugle, høre fuglekvidder på cd og tale om skoven og naturen i vinterhalvåret.
Førskolegrupper: Arbejdet med skolebørn fra august til maj er baseret på forskellige opgaver der har tal og bogstaver i fokus.
Fiskene i havet: afsluttes med fælles tur til Nordsømuseet
Personlig
|
At tilegne sig mere viden
|
Social
|
Udflugter, små grupper, samtaler
|
Sprog
|
Tilegne sig nye ord
|
Motorik
|
Kreativ, klippe og klistre
|
Natur
|
Besøge Nordsømuseet, strandture
|
Kultur
|
Snakke om eksotiske fisk med sjove
farver
|
Musik
|
Synge enkelte sange og sætte
instrumenter til
|
Børn med særlige behov
|
Støtte, men ellers i gruppen.
|
Hvad er fisk? Hvor lever de? Hvordan ser de ud? Forsøge at besvare mange spørgsmål omkring fisk, havet og hvad er forurening?
Fastelavn i gamle dage: afsluttes med en fastelavnsfest
Personlig
|
Klæde sig ud, tør at være en anden
|
Social
|
Synge sammen, fastelavnsfesten
|
Sprog
|
Sange, sanglege
|
Motorik
|
Klippe, bide til bolle, stå katten af
tønden, sanglege
|
Natur
|
Indsamle pynt til fastelavn i natur
|
Kultur
|
Lære om hvordan man fejrede fastelavn i gamle dage
|
Musik
|
Lære og synge en masse fastelavnssange
|
Børn med særlige behov
|
Være med i alle aktiviteterne, med
støtte hvis der er behov
|
Sproggrupper: En gang hver uge
Personlig
|
Plads til alle, styrke selvværd ved at
kunne
|
Social
|
Indgå i en lille gruppe jævnaldrende, alle
høres
|
Sprog
|
Nye ord, udtale styrkes
|
Motorik
|
Vi laver mange sjove ansigter, og puste øvelser
|
Natur
|
|
Kultur
|
Historielæsning og sange
|
Musik
|
Sange og rytmer
|
Børn med særlige behov
|
Støttes i grupperne
|
Værkstedsdag: 1 gang om ugen
Personlig
|
At føre egne ideer ud i verden, at blive beskidt
|
Social
|
Et fællesskab om aktiviteten
|
Sprog
|
Mange gode dialoger
|
Motorik
|
Klippe, øve finmotorik
|
Natur
|
Indsamle materialer i natur
|
Kultur
|
Sæson aktiviteter
|
Musik
|
|
Børn med særlige behov
|
Støttes i grupperne
|
Shanes verden:”pop up”
Personlig
|
At egne visioner og ideer bliver til
virkelighed
|
Social
|
Opfordre til et fællesskab
|
Sprog
|
Fantasien sætter mange gode historier i
gang.
|
Motorik
|
Klippe, øve finmotorik, små bevægelser
|
Natur
|
Ud og finde materialer i naturen
|
Kultur
|
Hjemmelavet legetøj
|
Musik
|
|
Børn med særlige behov
|
Støttes i grupperne
|
Idræt/Kroppen/Jeg´et: afsluttes med Legeuge
Personlig
|
At være sikker på sig selv, godt selvværd,
forskellighed
|
Social
|
Alle er med, tolerance for andre
|
Sprog
|
Megen dialog
|
Motorik
|
Bevægelse, rytmik, dans,
|
Natur
|
Lære om bakterier
|
Kultur
|
|
Musik
|
Sanglege
|
Børn med særlige behov
|
Støttes i grupperne
|
Fugle om vinteren: kende årstidens kendetegn
Personlig
|
Tilegne sig viden
|
Social
|
Læse sammen, dialog,
|
Sprog
|
Megen dialog, nye ord
|
Motorik
|
Gåtur i naturen
|
Natur
|
Skoven, bladene, fuglene, ture i naturen
|
Kultur
|
Læse, lytte
|
Musik
|
Lytte til cd med fugle kvidder
|
Børn med særlige behov
|
Støttes i grupperne
|